A+ A A-

Κανονισμός Σχολείου

ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

1. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ

Οι μαθητές οφείλουν να βρίσκονται στον χώρο του σχολείου πριν χτυπήσει το κουδούνι της προσευχής, κατά τη διάρκεια της οποίας θα πρέπει να επιδεικνύουν τον αρμόζοντα σεβασμό στο δικαίωμα των συμμαθητών τους για ενεργό συμμετοχή σε αυτήν. Οι Μαθητές που προσέρχονται με καθυστέρηση κατά την 1η διδακτική ώρα αλλά και κατά τις υπόλοιπες διδακτικές ώρες δεν γίνονται δεκτοί στο μάθημα. Σε αυτές τις περιπτώσεις καταχωρίζεται αδικαιολόγητη απουσία και οι ίδιοι παραμένουν στο γραφείο της Διευθύντριας.

Η αποχώρηση του μαθητή από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων γίνεται μόνο για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους με άδεια από την Διευθύντρια και πάντα μετά από επικοινωνία με τους γονείς.

2. ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι μαθητές εξέρχονται στο χώρο της αυλής και οι αίθουσες φροντίζονται από τους επιμελητές(η παραμονή στους διαδρόμους επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση κακοκαιρίας).

Για οποιοδήποτε πρόβλημα οι μαθητές απευθύνονται στους εφημερεύοντες καθηγητές που επιτηρούν τους διάφορους χώρους του σχολείου, στις υποδείξεις των οποίων πρέπει να υπακούουν.

Η απομάκρυνση από το σχολικό χώρο δεν επιτρέπεται για οποιονδήποτε λόγο χωρίς την άδεια της Δ/νσης ή του εφημερεύοντα εκπαιδευτικού.

3. ΑΠΟΥΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΚΕΝΟ

Ο πρόεδρος ή ο επιμελητής του συγκεκριμένου τμήματος ενημερώνεται άμεσα από το Διευθυντή του σχολείου για την απουσία καθηγητή, οποίος φροντίζει να τους απασχολήσει, όπως αυτός κρίνει σκόπιμο.

4. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΙΔΟΣΗΣ

Η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή προκύπτει από:

1. την καθημερινή προφορική εξέταση και την όλη συμμετοχή του μαθητή στη διδακτική- μαθησιακή διαδικασία,

2. τις ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ),

3. τις ωριαίες υποχρεωτικές γραπτές δοκιμασίες οι οποίες γίνονται χωρίς προειδοποίηση και μπορεί να καλύπτουν την ύλη ευρύτερης διδακτικής ενότητας υπό τον όρο ότι προηγήθηκε κατά το προηγούμενο μάθημα σχετική ανακεφαλαίωση (δεν μπορούν να υπερβαίνουν τη μία ανά ημέρα και τις τρεις ανά εβδομάδα),ή

4. τις ωριαίες υποχρεωτικές γραπτές δοκιμασίες οι οποίες γίνονται χωρίς προειδοποίηση στην ύλη του προηγούμενου μαθήματος.

5. τις εργασίες που εκτελούν οι μαθητές στο σχολείο ή στο σπίτι στο πλαίσιο της καθημερινή διδακτικής διαδικασίας,

6. τις συνθετικές δημιουργικές εργασίες

7. τις ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις Μαΐου-Ιουνίου.

5. ΔΙΑΓΩΓΗ- ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Η έμπρακτη αποδοχή και τήρηση των κανόνων που διέπουν τη σχολική ζωή αποτελεί υποχρέωση όλων των μαθητών. Αποκλίσεις συμπεριφοράς αντιμετωπίζονται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία με την εφαρμογή σχολικών κυρώσεων, οι οποίες κλιμακώνονται ανάλογα με το παράπτωμα ως εξής:

α) προφορική παρατήρηση

β) προφορική ή γραπτή επίπληξη

γ) ωριαία απομάκρυνση από το μάθημα

δ) αποβολή 1 έως 5 ημέρες από τα μαθήματα

ε) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Η επιβολή κυρώσεων θεωρείται αναπόφευκτη και παιδαγωγικά χρήσιμη, εφόσον βασίζεται στις φυσικές και λογικές συνέπειες της παρεκτροπής, με στόχο πάντα τον προβληματισμό του μαθητή και την αποθάρρυνση της επανάληψης του παραπτώματος. Δεν θεωρούμε τη σχολική πειθαρχία αυτοσκοπό αλλά μέσο παιδαγωγικό για τον ομαλή σχολική ζωή και την ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ατόμου.

6. ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Κατά τις ώρες λειτουργίας οι μαθητές οφείλουν να βρίσκονται εντός του χώρου του σχολείου. Οι πόρτες των αυλών παραμένουν κλειστές για να διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών και να αποτρέπεται η αναίτια έξοδός τους από τον προαύλιο χώρο, για να αποτρέπεται η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του σχολείου. Έχουν ληφθεί όλα τα αναγκαία μέτρα για την εκκένωση του σχολείου σε περίπτωση φυσικών καταστροφών (σεισμού κτλ.).

7. ΦΟΙΤΗΣΗ – ΑΠΟΥΣΙΕΣ

Η φοίτηση των μαθητών πρέπει να είναι τακτική και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων ανελλιπής και όχι επιλεκτική. Οι απουσίες των μαθητών και οι συνέπειες αυτών, όπως προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία, είναι ένα σοβαρότατο θέμα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίζεται από κοινού από το σχολείο και την οικογένεια. Στους μαθητές παρέχεται η δυνατότητα να κάνουν (για λόγους υγείας και άλλους) έως 114 απουσίες (50 δικαιολογημένες και 64 αδικαιολόγητες).

Οι απουσίες μπορούν να χωρισθούν σε δύο κατηγορίες:

Α. Δικαιολογημένες Είναι οι απουσίες που πραγματοποιούνται για κάποιο σοβαρό και αποδεκτό λόγο και οφείλονται σε: α) σοβαρούς οικογενειακούς λόγους ή αδιαθεσία (έως 2 ημέρες), που πιστοποιούνται από τους γονείς. β) ασθένεια (άνω των 2 ημερών), που πιστοποιείται από δημόσιο νοσηλευτικό ίδρυμα, ιδιωτική κλινική ή ιδιώτη γιατρό. Τα παραπάνω δικαιολογητικά πρέπει να προσκομίζονται στο σχολείο το πολύ 10 ημέρες μετά την επάνοδο του μαθητή στο σχολείο. Μετά την παρέλευση του δεκαημέρου, κανένα δικαιολογητικό δεν γίνεται δεκτό και όλες οι απουσίες χαρακτηρίζονται ως αδικαιολόγητες. ? Ο κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογήσει κατά το σχολικό έτος συνολικά απουσίες 10 ημερών και όχι περισσότερες από 2 συνεχόμενες κάθε φορά.

Β. Αδικαιολόγητες Είναι οι απουσίες που δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν ως ακαταχώριστες ή δικαιολογημένες (σύμφωνα με τα παραπάνω). Τέτοιες είναι: 1. οι απουσίες που ο κηδεμόνας δεν μπόρεσε ή καθυστέρησε να δικαιολογήσει, 2. οι απουσίες που οφείλονται σε αυθαίρετη (χωρίς άδεια) απομάκρυνση του μαθητή από το σχολείο, 3. οι απουσίες που οφείλονται είτε σε καθυστερημένη προσέλευση στην αίθουσα, είτε σε ωριαία ή ημερήσια αποβολή.

Επισημαίνεται ότι δεν δικαιολογούνται απουσίες μεμονωμένες, πρώτης και τελευταίας ώρας, αποχής από τα μαθήματα. Το σύνολο των αδικαιολόγητων απουσιών δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 64.

8. ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Η εμφάνιση των μαθητών οφείλει να χαρακτηρίζεται από απλότητα και ευπρέπεια. Η αποφυγή υπερβολής, πρόκλησης και επίδειξης είναι δείκτης κοινωνικής αγωγής και βασικό στοιχείο της μαθητικής ιδιότητας. Παρακαλούμε τους γονείς να ελέγχουν στο θέμα αυτό τους μαθητές.

Ειδικότερα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής απαιτούνται αθλητική φόρμα και κατάλληλα αθλητικά παπούτσια. Σε αντίθετη περίπτωση, ο μαθητής δεν θα γίνεται δεκτός στο μάθημα.

9. ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

• Η κατοχή και η χρήση κινητών τηλεφώνων εντός του σχολικού χώρου δεν επιτρέπεται. Οποιαδήποτε επικοινωνία χρειαστεί να υπάρξει μεταξύ μαθητή και γονέα μπορεί να γίνεται ελεύθερα μέσω των τηλεφώνων του σχολείου. Στην εξαιρετική περίπτωση που θα χρειαστεί μαθητής να έχει κινητό τηλέφωνο στο σχολείο αυτό θα φυλάσσεται εκτός λειτουργίας στο γραφείο της Δνσης. Επιπλέον, απαγορεύεται αυστηρά η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών για βιντεοσκόπηση, λήψη φωτογραφιών και καταγραφή συνομιλιών. Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου.

• Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή, από όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως κανόνες της λειτουργίας του, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα και αντιμετωπίζονται ανάλογα.

10. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

1. Η συμμετοχή όλων των μαθητών στις εκπαιδευτικές επισκέψεις θεωρείται αναγκαία, αφού αποτελούν συμπλήρωμα της αγωγής των παιδιών και μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας (σε περίπτωση που ο μαθητής απουσιάσει από μορφωτική επίσκεψη αναιτιολόγητα, παρά τη θετική δήλωση του γονέα για συμμετοχή του σε αυτήν, η απουσία θεωρείται αδικαιολόγητη).

2. Σκοπός του σχολείου δεν είναι μόνο η απόκτηση γνώσεων αλλά και η καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής μέσα από διαδικασίες ομαδικής εργασίας, κατά τις οποίες δίνεται η δυνατότητα στο μαθητή να αναπτύξει την πρωτοβουλία, την υπευθυνότητα, την αλληλεγγύη και να ευαισθητοποιηθεί σε θέματα περιβάλλοντος, πολιτισμού, υγείας. Για την επίτευξη αυτού του στόχου οι καθηγητές και οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουμε τους μαθητές να συμμετέχουν στις ομάδες ? Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ? Αγωγής Υγείας, ? Πολιτιστικών Θεμάτων.

11. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με τη Διεύθυνση του Σχολείου και τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς καθημερινά για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει (τηλέφωνο:2623022172, fax:2623024223, email: mail@gym->lechain.ilei.sch.gr.

Ιστοσελίδα σχολικής μονάδας: http://gym-lechain.ilei.sch.gr/portal/

Με τους εκπαιδευτικούς για συνεργασία και ενημέρωση σχετικά με την επίδοση και τη συμπεριφορά των παιδιών . Η δικαιολόγηση των απουσιών γίνεται καθημερινά κατά τη διάρκεια λειτουργίας του Σχολείου.

12. ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

1. Αιτήματα μαθητικών κοινοτήτων με γενικότερο ενδιαφέρον κοινοποιούνται δύο (2) μέρες νωρίτερα στη Διεύθυνση του σχολείου που είναι υποχρεωμένη να καλέσει το σύλλογο διδασκόντων για να αποφασίσει σχετικά.

2. Οι μαζικές εκδηλώσεις των μαθητικών κοινοτήτων και του μαθητικού συμβουλίου προγραμματίζονται σε συνεργασία με τη Διεύθυνση και εγκρίνονται από το Σύλλογο των καθηγητών.

3. Η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του σχολείου (δενδροφύτευση, βάψιμο κ.α) μπορεί να αναληφθεί από τους μαθητές με ευθύνη του 15μελούς.

4. Με ευθύνη του 15μελούς μπορούν να ενημερώνονται οι πίνακες ανακοινώσεων για την καλύτερη επικοινωνία των μαθητών, όπου θα καταχωρίζονται οι ανακοινώσεις, κατόπιν συνεννοήσεως με τη Δ/νση και το Σύλλογο διδασκόντων.

13. Τι Ζητώ από τους καθηγητές

1. Να σέβονται την προσωπικότητά μου.

2. Να μη κάνουν διακρίσεις σε βάρος μου.

3. Να με αντιμετωπίζουν με επιείκεια και κατανόηση.

4. Θέλω να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη μου, ιδίως όταν διατυπώνεται ύστερα από διάλογο μέσα στις μαθητικές κοινότητες.

Επειδή όλοι αγαπάμε το σχολείο, τηρούμε τους σχολικούς κανόνες!

Copyright by Γυμνάσιο Λεχαινών.

Limon Tour World Guide Tranzito